niedziela, 4 marca 2012

Córka hycla - Margit Sandemo

W pobliżu Lipowej Alei zostają znalezione ciała czterech kobiet zakopanych w lesie.Rozpoczyna się kolejne śledztwo. Wójt podejrzewa wszystkich naokoło. Oczywiście prawda na temat mordercy jest bardzo zaskakująca.
W międzyczasie hycel popełnia samobójstwo, a przynajmniej tak to wygląda. Hilda, jego córka, teraz również znajduje się w niebezpieczeństwie. Schronienie zapewniają jej członkowie rodu. Zamieszkuje u Kaleba i Gabrieli. Dziewczyna zaprzyjaźnia się z ich córką Eli. Bieg wydarzeń sprawia, że Andreas i Mattias dają się ponieść rodzącym się w nich uczuciom. Tworzą się między młodymi pary zakochanych.
Historia Ludzi Lodu coraz bardziej wciąga. Postaci robi się z każdym tomem więcej, ale z reguły jedna książka opowiada historię jednej rodziny, przypominając po trochu o pozostałych członkach. Nie trzeba się też obawiać zagubienia w gąszczu nowych imion. Tomy mają rozrysowane drzewo genealogiczne do punktu poznanego w poprzednim tomie. Dzięki temu nie dowiemy się niczego nowego zanim nie zaczniemy lektury.
Opis z tylnej strony książki:
Tom ósmy serii <<SAGA O LUDZIACH LODU>> - potomkach Tengela Złego, który zawarł pakt z diabłem...
Hilda była córką znienawidzonego hycla - pomocnika kata, dlatego społeczność wioski ją odrzuciła. Nikt nie zbliżał się do nędznej chaty, w której mieszkała wraz z ojcem. Żyła samotnie, znosząc upokorzenia, drwiny i wyzwiska. Tak było aż do chwili, gdy w pobliżu ich chaty odkryto zwłoki czterech zamordowanych kobiet. Wówczas życie Hildy odmieniło się całkowicie.

2 komentarze:

  1. Mam wielki sentyment do Sagi o Ludziach Lodu. Czytałam ją w młodości parę razy. Skompletowałam sobie nawet całą serię, żeby w razie potrzeby móc po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja "kompletuję" ją dzięki dwóm bibliotekom, w młodości czytałam trochę na wyrywki, dlatego teraz pomimo, że dostrzegam, iż nie jest jedną z tych wysokich lotów, to jednak się uparłam przeczytać całość..

      Usuń

Serdecznie proszę o pozostawianie komentarzy krytycznie kulturalnych :)