środa, 16 stycznia 2013

Póki rekin śpi - Milena Agus

Książkę wzięłam z polecenia koleżanki blogerki podczas wspólnego buszowania po bibliotece. Znów nieznana mi autorka, ale już znana i lubiana Seria z miotłą. Wiedziałam, że mogę się pakować w lekturę z zamkniętymi oczami ;)
Sposób pisania jest dla mnie dziwny, ale czy życie właśnie takie nie jest? Zresztą ważniejsze wydają mi się poruszane tematy: o historii (jako nauce), o miłości, o Bogu, przemijaniu, w ogóle o życiu. Język nie jest obciążony moralizatorskim tonem.
Narratorką jest 18-latka szukająca odpowiedzi na pytanie: "Czym jest miłość?" Bardzo zadziwia mnie jej naiwność. Może nawet trochę mnie drażni, że jeszcze nie rozumie świata. Powinnam być wyrozumiała w podejściu do tej młodej dziewczyny, każdy z nas kiedyś taki był, a może jeszcze jest.
Książkę polecam osobom oczekującym po lekturze czegoś więcej niż gładkiej treści i jednowymiarowych bohaterów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie proszę o pozostawianie komentarzy krytycznie kulturalnych :)